Generelle vilkår og betingelser

ARTIKEL 1 - DEFINITIONER
I disse vilkår og betingelser gælder følgende definitioner:

Refleksionsperiode: den periode, inden for hvilken forbrugeren kan udøve sin fortrydelsesret;

Forbruger: den fysiske person, der ikke handler under udøvelse af et erhverv eller en virksomhed og indgår en fjernsalgsaftale med iværksætteren;

Dag: kalenderdag;

Varighedstransaktion: en fjernsalgsaftale vedrørende en række produkter

og / eller tjenester, hvis leverings- og / eller købsforpligtelse er spredt over tid;

Holdbar databærer: ethvert middel, der gør det muligt for forbrugeren eller den erhvervsdrivende at gemme oplysninger, der er rettet til ham personligt på en måde, der muliggør fremtidig konsultation og uændret gengivelse af de lagrede oplysninger.

Fortrydelsesret: forbrugerens mulighed for at ophæve aftalen om fjernsalg inden for fortrydelsesfristen;

Iværksætter: den fysiske eller juridiske person, der tilbyder produkter og/eller tjenesteydelser til forbrugere på afstand;

Aftale om fjernsalg: en aftale, hvorved der inden for rammerne af et system, der er organiseret af iværksætteren til fjernsalg af produkter og/eller tjenesteydelser, til og med aftalens indgåelse gøres eksklusiv brug af en eller flere teknikker til fjernkommunikation;

Teknik til fjernkommunikation: midler, der kan bruges til at indgå en aftale, uden at forbrugeren og iværksætteren er kommet sammen i samme rum på samme tid.

Generelle vilkår og betingelser: de nuværende generelle vilkår og betingelser for iværksætteren.

ARTIKEL 2 - IVÆRKSÆTTERENS IDENTITET
Firmanavn: På anmodning
Handelskammernummer: På anmodning

ARTIKEL 3 - ANVENDELIGHED
Disse generelle vilkår og betingelser gælder for ethvert tilbud fra iværksætteren og for enhver fjernkontrakt og ordre, der er indgået mellem iværksætter og forbruger.

Før fjernkontrakten indgås, vil teksten til disse generelle vilkår og betingelser blive stillet til rådighed for forbrugeren. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, inden fjernaftalen indgås, vil det blive angivet, at de generelle vilkår og betingelser kan inspiceres i iværksætterens lokaler, og de vil blive sendt gratis til forbrugeren så hurtigt som muligt efter anmodning.

Hvis fjernsalgsaftalen indgås elektronisk, kan teksten til disse generelle vilkår og betingelser uanset det foregående afsnit og inden fjernsalgsaftalen indgås stilles til rådighed for forbrugeren elektronisk på en sådan måde, at den let kan opbevares af forbrugeren på en holdbar databærer. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, vil det, inden fjernsalgsaftalen indgås, blive angivet, hvor de generelle vilkår og betingelser kan inspiceres elektronisk, og at de vil blive sendt elektronisk eller på anden måde gratis efter forbrugerens anmodning.

I tilfælde af at specifikke produkt- eller servicevilkår gælder ud over disse generelle vilkår og betingelser, finder andet og tredje afsnit tilsvarende anvendelse, og i tilfælde af modstridende generelle vilkår og betingelser kan forbrugeren altid påberåbe sig den gældende bestemmelse, der er mest gunstig for ham.

Hvis en eller flere bestemmelser i disse almindelige betingelser på noget tidspunkt er helt eller delvist ugyldige eller annullerede, forbliver aftalen og disse betingelser i øvrigt i kraft, og den pågældende bestemmelse erstattes straks ved gensidig aftale med en bestemmelse, der nærmer sig formålet med den oprindelige så tæt som muligt.

Situationer, der ikke er fastsat i disse generelle vilkår og betingelser, skal vurderes »i ånden« i disse generelle vilkår og betingelser.

Uklarheder om fortolkningen eller indholdet af en eller flere bestemmelser i vores vilkår og betingelser skal fortolkes »i ånden« af disse generelle vilkår og betingelser.

ARTIKEL 4 - TILBUDDET
Hvis et tilbud har en begrænset gyldighedsperiode eller er underlagt betingelser, skal dette udtrykkeligt fremgå af tilbuddet.

Tilbuddet er uden forpligtelse. Iværksætteren har ret til at ændre og justere tilbuddet.

Tilbuddet indeholder en komplet og nøjagtig beskrivelse af produkterne

og/eller tjenester. Beskrivelsen er tilstrækkelig detaljeret til at muliggøre en korrekt vurdering af
tilbud af forbrugeren. Hvis iværksætteren bruger billeder, er disse en sandfærdig gengivelse af de tilbudte produkter og / eller tjenester. Åbenlyse fejl eller åbenlyse fejl i tilbuddet binder ikke iværksætteren.

Alle billeder, specifikationer og data i tilbuddet er vejledende og kan ikke være en grund til kompensation eller opløsning af aftalen.

Billeder, der ledsager produkter, er en ægte gengivelse af de tilbudte produkter. Iværksætteren kan ikke garantere, at de viste farver svarer nøjagtigt til produkternes virkelige farver.

Hvert tilbud indeholder sådanne oplysninger, at det er klart for forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der er knyttet til accept af tilbuddet. Dette vedrører især:

prisen, eksklusive fortoldningsomkostninger og importmoms. Disse yderligere omkostninger vil være på kundens regning og risiko. Post- og/eller kurertjenesten anvender den særlige ordning for post- og kurertjenester i forbindelse med import. Denne ordning gælder, hvis varerne importeres til bestemmelseslandet i EU, hvilket er tilfældet i denne sag. Post- og/eller kurertjenesten opkræver moms (uanset om det er sammen med de opkrævede fortoldningsgebyrer eller ej) fra modtageren af varerne;

eventuelle forsendelsesomkostninger;

den måde, hvorpå kontrakten vil blive indgået, og hvilke handlinger der kræves til dette formål;

hvorvidt fortrydelsesretten er gældende eller ej;
metoden til betaling, levering og opfyldelse af aftalen;

fristen for accept af tilbuddet eller den frist, inden for hvilken den erhvervsdrivende garanterer prisen

højden på taksten for fjernkommunikation, hvis omkostningerne ved brug af teknikken til fjernkommunikation beregnes på et andet grundlag end den almindelige grundtakst for den anvendte kommunikationsform;

om aftalen arkiveres efter dens indgåelse, og i givet fald hvordan forbrugeren kan få adgang til den;

den måde, hvorpå forbrugeren, inden aftalen indgås, kan kontrollere og om ønsket rette de data, han har givet i henhold til aftalen;

eventuelle andre sprog end nederlandsk, som aftalen kan indgås på;
de adfærdskodekser, som den erhvervsdrivende er underlagt, og den måde, hvorpå forbrugeren kan konsultere disse adfærdskodekser elektronisk, og

fjernsalgsaftalens minimumsvarighed i tilfælde af en transaktion af længere varighed. Valgfrit: tilgængelige størrelser, farver, materialetyper.

ARTIKEL 5 - AFTALEN
Med forbehold af bestemmelserne i stk. 4 indgås aftalen på det tidspunkt, hvor forbrugeren accepterer tilbuddet og opfylder de fastsatte betingelser.

Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, vil den erhvervsdrivende straks bekræfte modtagelsen af accept af tilbuddet elektronisk. Så længe modtagelsen af denne accept ikke er blevet bekræftet af iværksætteren, kan forbrugeren opløse aftalen.

Hvis aftalen indgås elektronisk, skal iværksætteren træffe passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at beskytte den elektroniske overførsel af data og skal sikre et sikkert webmiljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, vil iværksætteren overholde passende sikkerhedsforanstaltninger.

Iværksætteren kan - inden for juridiske rammer - informere sig om, hvorvidt forbrugeren kan opfylde sine betalingsforpligtelser, såvel som alle de fakta og faktorer, der er vigtige for en ansvarlig indgåelse af fjernaftalen. Hvis iværksætteren på baggrund af denne undersøgelse har gode grunde til ikke at indgå aftalen, har han ret til at afvise en ordre eller ansøgning eller til at knytte særlige betingelser til implementeringen, mens han angiver grunde.

Iværksætteren vil inkludere følgende oplysninger med produktet eller tjenesten til forbrugeren, skriftligt eller på en sådan måde, at det kan opbevares af forbrugeren på en tilgængelig måde på en holdbar databærer:

besøgsadressen til iværksætterens virksomhed, hvor forbrugeren kan gå med klager;
betingelserne for og måden, hvorpå forbrugeren kan udøve fortrydelsesretten, eller i givet fald klare oplysninger om at være undtaget fra fortrydelsesretten;
oplysninger om garantier og eksisterende eftersalgsservice;
4. de data, der er inkluderet i artikel 4, stk. 3, i disse betingelser, medmindre iværksætteren allerede har givet forbrugeren disse data før
udførelsen af aftalen;

kravene til opsigelse af aftalen, hvis aftalen har en varighed på mere end et år eller er af ubestemt varighed.
I tilfælde af en varighedstransaktion gælder bestemmelsen i det foregående afsnit kun for den første levering.

Hver aftale indgås under de suspensive betingelser for tilstrækkelig tilgængelighed af de relevante produkter.

ARTIKEL 6 - FORTRYDELSESRET
Ved køb af produkter har forbrugeren mulighed for at opløse aftalen uden at give grunde i en periode på 14 dage. Denne refleksionsperiode starter dagen efter modtagelse af produktet af forbrugeren eller en repræsentant, der er udpeget på forhånd af forbrugeren og gjort kendt for iværksætteren.

I løbet af refleksionsperioden vil forbrugeren håndtere produktet og dets emballage med omhu. Han vil kun pakke ud eller bruge produktet i det omfang, det er nødvendigt for at vurdere, om han ønsker at beholde produktet. Hvis han udøver sin fortrydelsesret, skal han returnere produktet til den erhvervsdrivende med alt leveret tilbehør og - hvis det er rimeligt muligt - i den oprindelige tilstand og emballage i overensstemmelse med de rimelige og klare instruktioner, som den erhvervsdrivende har givet.

Hvis forbrugeren ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret, er han forpligtet til at informere den erhvervsdrivende om dette inden for 14 dage efter modtagelse af produktet. Forbrugeren skal gøre opmærksom på dette ved hjælp af en skriftlig meddelelse/email. Når forbrugeren har meddelt, at han ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret, skal han returnere produktet inden for 14 dage. Forbrugeren skal bevise, at de leverede varer er returneret rettidigt, f.eks. ved hjælp af et afsendelsesbevis.

Hvis kunden ikke har udtrykt sin hensigt om at bruge sin fortrydelsesret eller ikke har returneret produktet til iværksætteren efter udløbet af de perioder, der er nævnt i stk. 2 og 3, er købet et faktum.

ARTIKEL 7 - OMKOSTNINGER I TILFÆLDE AF FORTRYDELSE
Hvis forbrugeren gør brug af sin fortrydelsesret, skal omkostningerne ved returnering af produkterne bæres af forbrugeren.

Hvis forbrugeren har betalt et beløb, refunderer iværksætteren dette beløb så hurtigt som muligt, men senest inden for 14 dage efter tilbagetrækning. Dette er underlagt betingelsen om, at produktet allerede er modtaget tilbage af iværksætteren, eller at der kan fremlægges afgørende bevis for fuldstændig returnering.

ARTIKEL 8 - UDELUKKELSE AF FORTRYDELSESRET
Iværksætteren kan udelukke forbrugerens fortrydelsesret for produkter som beskrevet i stk. 2 og 3. Udelukkelse af fortrydelsesretten gælder kun, hvis
iværksætteren har tydeligt angivet dette i tilbuddet, i det mindste i god tid inden indgåelse af kontrakten.

Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for produkter

der blev oprettet af iværksætteren i henhold til forbrugerens specifikationer;
der er klart personlige i naturen
der ikke kan returneres på grund af deres art;
som ødelægger eller ældes hurtigt;
hvis pris er underlagt udsving på det finansielle marked
som iværksætteren ikke har nogen indflydelse på;

for individuelle aviser og magasiner;
til lyd- og videooptagelser og computersoftware, som forbrugeren har
har brudt forseglingen.

for hygiejneprodukter, hvor forbrugeren har brudt forseglingen.
har brudt forseglingen.

Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for tjenesteydelser

vedrørende indkvartering, transport, restaurationsvirksomhed eller fritidsaktiviteter, der skal udføres på en bestemt dato eller i en bestemt periode;
hvis levering er påbegyndt med forbrugerens udtrykkelige samtykke inden udløbet af fortrydelsesfristen;
vedrørende væddemål og lotterier.

ARTIKEL 9 - PRISEN
I løbet af den gyldighedsperiode, der er nævnt i tilbuddet, vil priserne på de tilbudte produkter og/eller tjenester ikke blive forhøjet, bortset fra prisændringer som følge af ændringer i momssatserne.

I modsætning til det foregående afsnit kan iværksætteren tilbyde produkter eller tjenester, hvis priser er underlagt udsving på det finansielle marked, der er uden for iværksætterens kontrol, med variable priser. Denne forbindelse til udsving og det faktum, at alle nævnte priser er målpriser, vil blive nævnt i tilbuddet.

Prisstigninger inden for 3 måneder efter kontraktens indgåelse er kun tilladt, hvis de er resultatet af lovbestemmelser eller bestemmelser. Prisstigninger fra 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis iværksætteren har fastsat det, og:

de er resultatet af lovbestemmelser eller bestemmelser; eller
2. forbrugeren har beføjelse til at opsige aftalen med

med virkning fra den dag, hvor prisforhøjelsen træder i kraft.

I henhold til § 5, stk. 1, i omsætningsafgiftsloven fra 1968 finder leveringen sted i det land, hvor transporten påbegyndes. I det foreliggende tilfælde finder denne levering sted uden for EU. Herefter opkræver post- eller kurertjenesten importmoms eller fortoldningsafgifter fra kunden. Derfor vil der ikke blive opkrævet moms af iværksætteren.

Alle priser er med forbehold for trykfejl. Der påtages intet ansvar for konsekvenserne af trykfejl og satsfejl. I tilfælde af trykfejl er virksomheden ikke forpligtet til at levere produktet i henhold til den forkerte pris.

ARTIKEL 10 - OVERENSSTEMMELSE OG GARANTI
Den erhvervsdrivende garanterer, at produkterne og/eller tjenesteydelserne er i overensstemmelse med kontrakten, de specifikationer, der er angivet i tilbuddet, de rimelige krav til forsvarlighed og/eller anvendelighed og de eksisterende lovbestemmelser og/eller offentlige forskrifter på datoen for kontraktens indgåelse. Hvis det er aftalt, garanterer den erhvervsdrivende også, at produktet er egnet til andet end normal brug.

En garanti givet af den erhvervsdrivende, producenten eller importøren påvirker ikke de juridiske rettigheder og krav, som forbrugeren kan håndhæve over for den erhvervsdrivende på grundlag af aftalen.

Eventuelle defekte eller forkert leverede produkter skal rapporteres skriftligt til iværksætteren inden for 14 dage efter levering. Returnering af produkterne skal ske i den originale emballage og i ny stand.

Iværksætterens garantiperiode svarer til fabrikkens garantiperiode. Iværksætteren er dog aldrig ansvarlig for produkternes ultimative egnethed til hver enkelt anvendelse af forbrugeren eller for nogen rådgivning vedrørende brug eller anvendelse af produkterne.

Garantien gælder ikke, hvis:

Forbrugeren selv har repareret og/eller modificeret de leverede produkter eller har fået dem repareret og/eller modificeret af tredjeparter;
De leverede produkter er blevet udsat for unormale forhold eller på anden måde behandlet skødesløst eller i strid med instruktionerne fra

iværksætteren og/eller på emballagen;

Manglen er helt eller delvist et resultat af regler, som regeringen har fastsat eller vil fastsætte vedrørende arten eller kvaliteten af de anvendte materialer.

ARTIKEL 11 - LEVERING OG UDFØRELSE
Virksomheden vil udvise den størst mulige omhu ved modtagelse og udførelse af produktordrer.

Med forbehold for det, der er angivet i artikel 4 i disse generelle vilkår og betingelser, vil virksomheden udføre accepterede ordrer hurtigt, men senest inden for 30 dage, medmindre forbrugeren har aftalt en længere leveringsperiode. Hvis leveringen forsinkes, eller hvis en ordre ikke kan eller kun kan udføres delvist, vil forbrugeren blive informeret om dette senest 30 dage efter, at ordren blev afgivet. I så fald har forbrugeren ret til at ophæve aftalen uden omkostninger og ret til eventuel skadeserstatning.

I tilfælde af opløsning i overensstemmelse med det foregående afsnit refunderer iværksætteren det beløb, som forbrugeren har betalt så hurtigt som muligt, men senest inden for 14 dage efter opløsningen.

Hvis levering af et bestilt produkt viser sig at være umuligt, vil iværksætteren bestræbe sig på at levere en erstatningsartikel. Senest ved levering vil det blive rapporteret på en klar og forståelig måde, at der leveres en erstatningsartikel. Med erstatningsartikler kan fortrydelsesretten ikke udelukkes. Omkostningerne ved enhver returforsendelse bæres af iværksætteren.

Risikoen for skader og / eller tab af produkter hviler på iværksætteren indtil leveringstidspunktet til forbrugeren eller en repræsentant, der er udpeget på forhånd og gjort kendt for iværksætteren, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

ARTIKEL 12 - VARIGHED TRANSAKTIONER: VARIGHED, OPSIGELSE OG FORNYELSE
Opsigelse

Forbrugeren kan opsige en tidsubegrænset aftale, der er indgået om

regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, når som helst med forbehold af de aftalte opsigelsesregler og en opsigelsesperiode på højst en måned.
Forbrugeren kan opsige en tidsbegrænset aftale, der er indgået om regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, når som helst ved udløbet af den tidsbegrænsede periode i overensstemmelse med de gældende opsigelsesregler og en opsigelsesperiode, der ikke overstiger en måned.

Forbrugere kan opsige de aftaler, der er nævnt i de foregående afsnit:

opsige til enhver tid og ikke være begrænset til opsigelse på et bestemt tidspunkt eller i en bestemt periode;

i det mindste annullere på samme måde, som de blev indgået af ham; opsige altid med samme opsigelsesfrist, som iværksætteren har fastsat for sig selv. Forlængelse

En aftale, der er indgået for en bestemt periode, og som tager sigte på regelmæssig levering af produkter (herunder el) eller ydelser, må ikke stiltiende forlænges eller fornyes for en bestemt periode.

Som undtagelse fra det foregående stykke kan en aftale, der er indgået for en bestemt periode, og som tager sigte på regelmæssig levering af dagblade, ugeaviser og magasiner, stiltiende forlænges med en bestemt periode på indtil tre måneder, hvis forbrugeren accepterer dette forlænget. aftale til gengæld for forlængelsens ophør kan opsiges med et varsel på højst en måned.

En aftale, der er indgået for en bestemt periode, og som giver mulighed for regelmæssig levering af produkter eller ydelser, kan kun stiltiende forlænges på ubestemt tid, hvis forbrugeren til enhver tid kan opsige opsigelsen med et varsel på højst en måned og et varsel på højst tre måneder, hvis aftalen vedrører regelmæssig, men mindre end månedlig, levering af dag-, nyheds- og ugeaviser og magasiner.

En aftale af begrænset varighed om regelmæssig levering af dag-, nyheds- og ugeaviser og magasiner med det formål at lære hinanden at kende (prøve- eller introabonnement) vil ikke blive stiltiende videreført og ophører automatisk efter prøve- eller introduktionsperioden.

Varighed

Hvis en aftale har en varighed på mere end et år, kan forbrugeren til enhver tid opsige aftalen efter et år med et varsel på højst en måned, medmindre rimelighed og rimelighed modsætter sig opsigelse inden udløbet af den aftalte frist.

ARTIKEL 13 – BETALING
Medmindre andet er aftalt, skal det skyldige beløb af forbrugeren betales senest 7 hverdage efter begyndelsen af ​​fortrydelsesfristen som nævnt i artikel 6, stk. 1. Ved aftale om levering af en ydelse løber denne frist efter kl. forbrugeren har modtaget bekræftelse på aftalen.

Forbrugeren har pligt til uden forsinkelse at indberette eventuelle unøjagtigheder i betalingsoplysninger, der er givet eller oplyst til iværksætteren.

I tilfælde af manglende betaling fra forbrugerens side, har iværksætteren ret til, med forbehold af lovmæssige begrænsninger, at opkræve de rimelige omkostninger, som forbrugeren på forhånd er bekendt med.

ARTIKEL 14 – KLAGEPROCEDURE
Klager over opfyldelse af aftalen skal indgives til iværksætteren fuldt og klart beskrevet inden 7 dage efter, at forbrugeren har opdaget manglerne.

Klager indgivet til iværksætteren vil blive besvaret inden for en periode på 14 dage fra datoen for modtagelsen. Hvis en klage kræver en påregnelig længere behandlingstid, svarer iværksætteren inden for 14 dage med en bekræftelse på modtagelsen og en angivelse af, hvornår forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.

Hvis klagen ikke kan løses efter gensidig aftale, opstår der en tvist, der er underlagt tvistbilæggelsesproceduren.

En klage suspenderer ikke iværksætterens forpligtelser, medmindre iværksætteren skriftligt tilkendegiver andet.

Hvis en klage findes at være berettiget af iværksætteren, vil iværksætteren efter eget skøn enten erstatte eller reparere de leverede produkter gratis.

ARTIKEL 15 – TVISTER
Aftaler mellem iværksætteren og forbrugeren, som disse generelle vilkår og betingelser gælder for, er udelukkende underlagt hollandsk lov. Også selvom forbrugeren bor i udlandet.